Belangrijke gegevens binnen handbereik tijdens noodsituatie met Hulpkaart

hulpkaart
De Hulpkaart in Ede

Ede – Op donderdag 15 februari verspreidt de gemeente Ede huis-aan-huis de hulpkaart. Deze kaart helpt hulpverleners om tijdens een noodsituatie snel contact te leggen met familie, vrienden of buren. Ook belangrijke medische gegevens, zoals gebruik medicijnen of een niet-reanimeren verklaring kunnen op de kaart worden gezet.

De nodige info voor hulpverleners

Tijdens een noodsituatie telt elke seconde. Door de hulpkaart op een centrale plek in huis te hangen, bijvoorbeeld in de meterkast, hebben hulpverleners belangrijke gegevens snel bij de hand. Naast de contactgegevens van familieleden of buren, is er ook ruimte op de kaart om aan te geven waar bepaalde noodzakelijke medicijnen in huis liggen. Dit voorkomt dat hulpverleners het huis moeten doorzoeken.

Hulpkaart voor iedereen van belang

Iedereen kan in een noodsituatie terecht komen. Daarom is de hulpkaart voor iedereen belangrijk. Op deze manier kunnen familieleden snel geïnformeerd worden.

Burgemeester René Verhulst: “De kaart is niet alleen geschikt voor ouderen, ook jonge mensen kunnen natuurlijk in een noodsituatie belanden. Daarom bieden we de kaart aan elk huishouden binnen de gemeente Ede aan”.

Kaart invullen

De gemeente Ede adviseert de kaart zo volledig mogelijk in te vullen en op een centrale plek in huis te hangen. Bij voorkeur dicht bij de voordeur. Op de kaart zitten ook een aantal kleine kaartjes. Kaartjes die in de portemonnee passen en kaartjes die aan contactpersonen, bijvoorbeeld buren, meegegeven kunnen worden. Zo zijn belangrijke gegevens altijd en op iedere plek bij de hand.

Extra kaarten beschikbaar

Behoefte aan extra hulpkaarten of de kaart niet ontvangen? Aan de balie van het Raadhuis in Ede (Bergstraat 4) zijn extra hulpkaarten kosteloos af te halen.

Laat een reactie achter

Vermeld hier alsjeblieft je reactie!
Vermeld hier alsjeblieft je naam