Home Binnenland Albert Heijn reageert op coronavirus

Albert Heijn reageert op coronavirus

Binnenland – Op vrijdag 13 maart stuurde Marit van Egmond, algemeen directeur van de Albert Heijn een mail naar de klanten. Deze mail is als een reactie op de maatregelen van het kabinet en betreft het coronavirus. Zij geven aan dat de gezondheid en veiligheid van de klanten en medewerkers altijd hoog in hun prioriteit staan. En dat zij zich kunnen voorstellen dat er vragen en bezorgdheid zijn.

De medewerkers van Albert Heijn zorgen er voor dat de boodschappen gewoon gedaan kunnen worden. In de winkel en ook online. De situatie van het virus wordt goed in de gaten gehouden en indien nodig, wordt er aanpassingen gedaan.

Voorraad

Er worden op dit moment meer producten verkocht dan normaal. Zo wordt er meer zeep, handgel en houdbare producten gekocht.
Er is voldoende voorraad in de distributiecentra en de winkels worden meerdere malen per dag bevoorraad. Er wordt met man en macht gewerkt om de schappen in de winkels vol te houden. Er worden hier voor dan ook momenteel meer mensen ingezet.
Van egmond roept de klanten op om toch de boodschappen normaal te doen, zoals u die anders ook zou doen.

In de winkel

Omdat, zeker in de huidige situatie, de hygiëne erg belangrijk is voor de gezondheid van de klanten en de medewerkers, vraagt van Egmond in de mail om zoveel mogelijk van de zelfscan kassa’s gebruik te maken of via pin of de mobiel af te rekenen. Zo wordt hand-op-hand contact vermeden. Dit is ook naar aanleiding van het advies van het RIVM.
Bij contant betalen wordt gevraagd het geld op de kassa te leggen en wisselgeld zelf op te pakken. Net als de bonuskaart.

Zoals al de gewoonte was, gelden er strenge richtlijnen voor de hygiëne. Deze regels gelden nu ook gewoon. Het winkelpersoneel is zich hier van bewust en zij wassen dan ook vaker hun handen.

Online winkelen

Er maken ook meer klanten gebruik van het online boodschappen doen. Dit zorgt er voor dat het drukker is dan normaal, maar ook hier wil Albert Heijn de klant van dienst zijn. Er is wel een aanpassing. Werden de boodschappen normaal tot in de keuken gebracht, brengen de bezorgers de bestelling nu tot de voordeur. Ook dit is om persoonlijk contact te vermijden. De bezorgers hebben desinfecterende gel bij zich, zodat zij na elke bezorging de handen kunnen desinfecteren.

Omdat Albert Heijn er alles aan doet om te zorgen dat alle klanten hun boodschappen kunnen blijven doen, vraagt de Algemeen directeur om begrip voor de situatie. Ook voor de 100.000 mensen die keihard werken om de klanten van dienst te zijn.
Er zijn de bekende hamsteracties bij Albert Heijn, maar in dit geval is hamsteren niet nodig, zo verklaart Marit van Egmond.



LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Must Read

Bij geweld tegen politie en hulpverleners geen taakstraf meer

Nederland - Geweld tegen personen met een publieke taak, zoals politieagenten, brandweerpersoneel en hulpverleners, is onaanvaardbaar. Deze functionarissen handhaven de orde,...

Een Zutphens oorlogsdagboek in de lokale boekhandels

Zutphen - Op 8 april, 75 jaar na de bevrijding van Zutphen, verschijnt Een Zutphens oorlogsdagboek, Piet Dullaert. Gosse Koolstra heeft...

Arnhem schaft 200 laptops aan voor kinderen uit minima gezinnen

Arnhem - Voor kinderen uit gezinnen die moeten rondkomen van een minimuminkomen schaft de gemeente per direct 200 laptops aan. Een...

Versoepeling betalingsuitstel Belastingdienst

Nederland - Ondernemers en zzp’ers die in de problemen komen door de coronacrisis, kunnen vragen om betalingsuitstel. Deze uitstelaanvraag wordt nu...

Uitstel opening recreatieseizoen Gravenbol

Wijk bij Duurstede - Iedereen weet het inmiddels wel: blijf zoveel mogelijk thuis en ga alleen naar buiten als dat nodig is....