Nederlanders shoppen online liever voordelig dan snel

Nederlanders

Binnenland – Een snelle levertijd is tegenwoordig dé manier waarop webshops zichzelf proberen te onderscheiden. Uit recent onderzoek van Ruigrok NetPanel blijkt echter dat gratis verzending voor Nederlanders belangrijker  is dan een snelle levering.

Redenen voor online shoppers om níet voor een bepaalde webshop te kiezen zijn vaak
gerelateerd aan de prijs: (te) hoge verzendkosten is nog altijd de grootste afhaker(70%).
Ook extra kosten voor het gebruik van een betaalmethode (47%) en niet gratis kunnen
retourneren (44%) zijn veelgenoemde redenen om geen bestelling te doen bij een
webshop.

Een (te) lange levertijd is in mindere mate een afhaker: voor ruim een kwart (28%) van
de online shoppers zou dit een reden zijn om ergens niet te bestellen. Daarnaast geeft
twee derde (64%) van de Nederlanders aan bereid te zijn om langer te wachten op een
bestelling, als zij daarvoor een lagere prijs betalen. Opvallend hierbij is dat
Babyboomers minder geduldig zijn: van hen kiest iets meer dan de helft (55%) ervoor om
langer wachten in ruil voor een lagere prijs. Bij de jongere generaties is dit 69%.

Laat een reactie achter

Vermeld hier alsjeblieft je reactie!
Vermeld hier alsjeblieft je naam