Service en bereikbaarheid belangrijkste voor klant

Wat vinden klanten nou echt belangrijk? Gaat het hen om de kwaliteit, de prijs, het gemak, de service of het aanbod? Soms richten ondernemers zich vooral op een lage prijs, waar anderen juist voor topkwaliteit gaan. Meestal wordt gezocht naar een combinatie van eigenschappen. Om meer inzicht te krijgen over hoe klanten hier zelf over denken, hield webhosting bedrijf ImHosted.nl een onderzoek onder haar eigen klanten.

Keuzemenu’s en lange wachttijden grote ergernis

Uit het onderzoek blijkt dat klanten soms zeer verschillende redenen hebben om voor een bepaald bedrijf te kiezen. Wat in in ieder geval voor alle klanten als grootste ergernis wordt gezien, zijn soms eindeloze keuzemenu’s aan de telefoon en wachttijden. Omdat veel hostingbedrijven alleen gebruik maken van een live chat tijdens kantooruren of e-mail, wordt een gebrek aan bereikbaarheid specifiek als een obstakel ervaren.

Service en support de sleutel naar tevredenheid

Hoewel de lage prijzen en de geboden mogelijkheden voor de klanten van de webhoster zeker belangrijk zijn, blijken deze niet doorslaggevend te zijn. Een klant laat weten: “Dat ik iedere dag tussen 9.00 en 23.00 zo kan bellen om een vraag te stellen of iets te regelen, vindt ik echt geweldig. Zelfs in de weekenden kan ik er op die tijden terecht. Zo fijn om gewoon dat menselijke contact te hebben! Dat maakt het veel eenvoudiger om iets uit te leggen en ik word direct geholpen!”

Telefoon belangrijkste communicatiemiddel

Klanten blijken volgens het onderzoek graag te kunnen kiezen uit diverse mogelijkheden om contact te zoeken. Soms gaat dat via de live chat en ook nog regelmatig via een e-mail. Bij het bedrijf worden de e-mails overigens omgezet in supporttickets, zodat nog sneller gereageerd kan worden. Minst populair van de contactmogelijkheden blijkt WhatsApp, met slechts 8%. Live chat doet het aanzienlijk beter met 21%, een stuk achter e-mail met 31 %. Telefonisch contact blijkt met 40% veruit het meest populair onder klanten.

Laatste Nieuws

Gemert-Bakel is weer een groen dak rijker

Gemert-Bakel - Vanaf 1 maart 2020 heeft de gemeente Gemert-Bakel een stimuleringsregeling voor het afkoppelen van regenwater en het aanleggen van...

Extinction Rebellion houdt klimaatactie bij ‘die-in’ station Deventer

Deventer - Iedere eerste maandag van de maand wordt het luchtalarm getest. Extinction Rebellion (XR) hield vandaag op meerdere plekken tegelijkertijd...

Barneveld heeft binnenkort corona-teststraat

Barneveld - Vanaf eind augustus kunnen inwoners van gemeente Barneveld en omgeving terecht bij een nieuw corona-teststraat aan de Nieuwe Markt...

Nederlandse datacenters geen energieslurpers

Onlangs stelde Kathalijne Buitenweg en Richard Wouters van GroenLinks in de Volkskrant dat de explosie van datacenters beteugeld moet worden, omdat zij...

Interactieve fietstocht voor het hele gezin

Veendam - Op woensdag 12 augustus 2020 organiseert Team Sport Veendam een Interactieve fietstocht voor het hele gezin. Vanaf 10.00 uur...

Strandje Perkpolder afgesloten bij drukte

Hulst - Tijdens de komende periode geldt voor het strandje bij Perkpolder: vol is vol. Als het té druk wordt ter...

Oud TROS-dj eert Covid-19 verpleegkundigen

Rotterdam - Op donderdag 6 augustus eert oud TROS-dj en zanger Eddy Willemsen de Covid-19 afdeling van het Erasmus MC in...

Noodverordening Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond treft ook Krimpen

Krimpen aan den IJssel/Rotterdam - Vandaag is door de voorzitter van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, burgemeester Aboutaleb, een nieuwe noodverordening getekend, waaraan...

Nog een paar plekken onderzoek vrij

De Ronde Venen - In juli heeft de gemeente De Ronde Venen 400 gezinnen met jonge kinderen een brief gestuurd. Zij...

Nederweert: afvalinzameling 6 en 7 augustus vroeger wegens hitte

Nederweert - Vanwege de verwachte hoge temperaturen start de afvalinzamelaar in de gemeente Nederweert donderdag 6 augustus en vrijdag 7 augustus vroeger...

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Regio Online Nederland gebruikt cookies voor het optimaal functioneren van haar website, het bijhouden van statistieken via analytische cookies en genereren van inkomsten via marketing cookies. Door gebruik te maken van deze cookies kunnen wij naast een goede beleving voor onze lezers, de diensten van de website gratis en openbaar houden, zonder abonnementen of andere kosten. Accepteer deze cookies om verder te kunnen lezen. Dit hoeft maar eenmalig, tenzij u de browser en cookie geschiedenis van uw browser leegt. Dan zal opnieuw om toestemming gevraagd worden. De cookie waarmee u deze voorwaarden accepteert is over het algemeen 1 jaar geldig. Daarna wordt opnieuw om toestemming gevraagd. Regio Online Nederland is onderdeel van DNRN
Voor meer vragen kan er contact opgenomen met de redactie via 085 - 808 5131
Regio Online Nederland gebruikt cookies voor het optimaal functioneren van haar website, het bijhouden van statistieken via analytische cookies en genereren van inkomsten via marketing cookies. Door gebruik te maken van deze cookies kunnen wij naast een goede beleving voor onze lezers, de diensten van de website gratis en openbaar houden, zonder abonnementen of andere kosten. Accepteer deze cookies om verder te kunnen lezen. Dit hoeft maar eenmalig, tenzij u de browser en cookie geschiedenis van uw browser leegt. Dan zal opnieuw om toestemming gevraagd worden. De cookie waarmee u deze voorwaarden accepteert is over het algemeen 1 jaar geldig.