Home Regio Hilversum Ondernemers gezocht voor de Kwekerij, Stationsplein Hilversum

Ondernemers gezocht voor de Kwekerij, Stationsplein Hilversum

Hilversum – De aangekondigde tijdelijke herinrichting van het grasveld aan het stationsplein, hoek Schapenkamp gaat begin 2020 van start. “Met veel enthousiasme hebben we dit jaar met lokale ondernemers en organisaties gewerkt aan het concept voor een nieuw stadspark in Hilversum, de Kwekerij. Inmiddels is de vergunning rond en hebben wij de opdracht ondertekend om begin 2020 te starten met realisatie van het stadspark, het houten grid en het openbaar zitgedeelte.” Aldus Jeroen Kreijkamp, directeur Hilversum Marketing.

De Kwekerij

Karres en Brands heeft samen met Hilversum Marketing en lokale ondernemers en partners in opdracht van gemeente Hilversum een plan ontwikkeld zodat het grasveld op het stationsplein een plek wordt voor beweging, ontmoeting, groen en cultuur. De Kwekerij is een plek voor bewoners, bezoekers en ondernemers. Volgens Hilversum Marketing moet de Kwekerij ervoor zorgen dat het Stationsplein een levendige plek wordt, voordat er wordt gestart met de verbouwingsplannen.

Ondernemen en organiseren in de Kwekerij

Tot 31 januari 2020 kunnen geïnteresseerde bedrijven en evenementenorganisaties zich bij Hilversum Marketing aanmelden met hun ideeën. “We zijn op zoek naar ondernemers die zich tijdelijk in de Kwekerij willen vestigen en hopen dat we straks een divers aanbod hebben.” zegt Jeroen Kreijkamp “We hopen dat er in ieder geval een koffietentje komt of andere horeca gelegenheid. Maar minstens zo belangrijk dat we ook cultuur en kunst aan kunnen bieden, bijvoorbeeld in de vorm van een filmavond in het park.” Meer informatie voor ondernemers en over het organiseren van evenementen in de Kwekerij is te vinden op www.hilversummarketing.nl/stationsplein .

Duurzaam karakter realisatie

Omdat binnen een aantal jaar wordt gestart met de herontwikkeling van het stationsgebied is het concept zo ontwikkelt dat alle elementen in de Kwekerij opnieuw te gebruiken zijn. Hilversum Marketing heeft na uitvraag een ervaren bouwer gevonden. Triomf uit Utrecht is gespecialiseerd in de bouw van tijdelijke constructies op festivals en events. “De houten stellage wordt zo gemaakt dat het ook op andere locaties neergezet kan worden. En omdat het iets tijdelijks is, staat het vrij snel. We verwachten dat het houten grid, het groen en de openbare zitgelegenheid er dit voorjaar als staan”, geeft Kreijkamp aan.

Uiteindelijk is het de bedoeling dat de Kwekerij een plek wordt waar zowel de bewoners van Hilversum als reizigers tot rust kunnen komen of elkaar kunnen ontmoeten voordat ze hun weg door Hilversum vervolgen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Must Read

Ondanks waarschuwingen en corona toch 5G in Nederland

Binnenland - Nu iedereen afgeleid is vanwege de coronacrisis, komen er berichten van verontruste mensen die antennes voor 5G geplaatst zien...

Pasen: digitaal paaseitjes zoeken op website Tiel Beweegt

Tiel - Ook met Pasen is het heel belangrijk om thuis te blijven. Maar hoe doen we dat dan met paaseitjes...

Reactie Grapperhaus en Bruls op naleving corona maatregelen

Nederland - Minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid en Voorzitter van het Veiligheidsberaad Hubert Bruls kijken samen terug op een relatief rustig verlopen weekend....

Verkoop nieuwbouw Molenweide online

Krimpen aan de Lek - Donderdag start de verkoop van de huizen op de nieuwbouw Molenweide in krimpen aan de Lek....

Dina-Perla Portnaar: B&B eigenaren zien massale inkomstenderving

Amsterdam - B&B eigenares Dina-Perla Portnaar ziet, net zoals alle overige collega's al haar geplaatste boekingen verdampen. 2020 zou nou juist...