Gemeente Utrechtse Heuvelrug & RBT verlengen samenwerking

samenwerking

Utrechtse heuvelrug –Gemeente Utrechtse Heuvelrug en Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug en Vallei verlengen hun samenwerking. Het is de bedoeling dat het RBT  tot eind 2021 niet alleen de toeristisch-recreatieve marketing voor de gemeente doet, maar ook in breder opzicht een rol gaat vervullen in het positioneren van de gemeente als aantrekkelijke plaats om te wonen en te werken. Samenwerking onder het regiomerk Heuvelrug is daarbij belangrijk. “Alleen met elkaar lukt het ons te blijven inspelen op de snel veranderende wens van de moderne consument, bezoeker en investeerder.”

Vanaf 2015 is RBT Heuvelrug en Vallei de centrale marketing- en promotieorganisatie voor acht gemeentes op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei, te weten Baarn, Renswoude, Rhenen, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal, Woudenberg en Zeist. De organisatie is hiermee de aanjager van een actieve toeristisch-recreatieve bedrijfstak met een toegevoegde waarde van 675 miljoen euro per jaar en werkgelegenheid voor 20.000 mensen. Na de stad Utrecht (40%) is de Heuvelrug met een marktaandeel van 25% de grootste toeristische bestemming van de provincie Utrecht.

Recreatie en Toerisme belangrijk

“Voor de gemeente Utrechtse Heuvelrug zijn toerisme en recreatie van groot belang”, zegt RBTdirecteur Michiel van der Schaaf. “Niet alleen economisch, maar ook voor het voorzieningenniveau en de leefbaarheid in de kernen van de gemeente. Om ook de komende jaren succesvol te zijn, moeten we blijven inspelen op de snel veranderende wensen van de consument en de zakelijke bezoeker. Sinds de oprichting van het RBT is het al gelukt om de toeristische marketing op vele vlakken te vernieuwen. Het positioneren van de gemeente Utrechtse Heuvelrug als deel van de regio Utrechtse Heuvelrug is daarin zeer succesvol gebleken. Vooral omdat de Heuvelrug als geheel een steeds sterker merk wordt, een completer product kan bieden en daarmee voor een grote doelgroep interessant is.”

samenwerking

Versterken gastvrijheidseconomie

“Met de nieuwe samenwerking willen we logische vervolgstappen zetten in het verder versterken van de gastvrijheidseconome, en de gemeente Utrechtse Heuvelrug profileren als aantrekkelijke plek om te wonen en te werken”, licht wethouder Rob Jorg van de gemeente Utrechtse Heuvelrug toe. “Het RBT vervult hierin een aanjagersrol. Niet alleen toeristisch-recreatief, maar ook richting bewoners, ondernemers en investeerders. De expertise en het omvangrijke netwerk van het RBT kunnen daarbij belangrijk helpen. Bijvoorbeeld in de verbinding naar regionale en landelijke partijen zoals het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug, Visit Utrecht Region, de provincie Utrecht, Economic Board en NBTC Holland Marketing. Maar ook bij het economisch versterken van onze winkelgebieden, het coördineren van het evenementenaanbod, het toegankelijk maken van vrijetijdsaanbod voor mensen met een beperking en bij ambitieprojecten zoals de start van de Vuelta
in 2020.”

Laat een reactie achter

Vermeld hier alsjeblieft je reactie!
Vermeld hier alsjeblieft je naam